Turistička organizacija Tivat predstavila je danas Izvještaj o radu za period od 1. januara do 30. septembra 2025. godine, kao i rezultate istraživanja zadovoljstva turista na području opštine Tivat.
Podaci pokazuju da Tivat bilježi stabilan rast turističkog prometa, rekordne finansijske prihode i visok nivo zadovoljstva posjetilaca, što potvrđuje poziciju grada kao jedne od najatraktivnijih primorskih destinacija u Crnoj Gori.
U prvih osam mjeseci tekuće godine ostvareno je 125.309 dolazaka i 1.048.823 noćenja, što kod oba parametra predstavlja povećanje od po 4% u odnosu na isti period prošle godine.
Najveći broj noćenja ostvarili su gosti iz Srbije, Rusije, Velike Britanije, Turske, Bosne i Hercegovine, Ukrajine, Njemačke, Izraela, Azerbejdžana i Sjedinjenih Američkih Država.
Istovremeno, Turistička organizacija Tivat ostvarila je ukupno 779.574 eura namjenskih prihoda, što je rast od 12% u poređenju sa 2024. godinom. Najveći dio prihoda čini boravišna taksa, dok su turistička taksa i članski doprinos takođe zabilježili značajan rast. Pored toga, nautička taksa ostvarila je prihod od 48.326 eura, što je 5% više nego prethodne godine.
Predstavljeni su i najznačajniji projekti koji su obilježili rad Turističke organizacije u ovoj godini.
Među njima se izdvaja prvi „Luxury Travel Summit Montenegro“, koji je u martu u Tivat doveo vodeće predstavnike globalne luksuzne industrije. U fokusu su bile i nove autentične mape grada izrađene u retro pomorskom stilu, koje kombinuju vizuelnu estetiku i turističku informaciju, te inovativna aplikacija „Tivat VR Experience“, koja omogućava virtuelno upoznavanje sa kulturnim i sakralnim lokalitetima Tivta. Posebnu pažnju izazvao je zajednički projekat „Luštički pasoš“, kreiran u saradnji sa partnerima iz TO Herceg Novi i lokalne zajednice, kroz koji se promoviše prirodno i kulturno nasljeđe poluostrva Luštica. Značajan iskorak odrađen je i kroz “Lotusturist”- zvaničnu mobilnu aplikaciju Turističke organizacije Tivat koja registrovanim izdavaocima smještaja omogućava prijavu boravka gostiju, automatski obračun boravišne takse, generisanje izvještaja i komunikaciju sa TO Tivat.
Pored projektnih aktivnosti, Tivat je ove godine bio domaćin brojnih manifestacija i međunarodnih događaja, među kojima se izdvajaju završnica prestižne regate Ocean Race Europe, Festival vjetra, Game changer, Art Battle, muzički događaji i kulturno-umjetnički programi tokom ljetnje sezone.
Tokom prvih 9 mjeseci tekuće godine TO Tivat je nastavila da unapređuje digitano prisustvo i promociju destinacije kroz integrisan pristup koji kombinuje web portal, društvene mreže i ciljane digitalne kampanje. Kroz digitalnu promociju ostvareno je preko 20 miliona prikaza sadržaja na društvenim mrežama, 76.000 posjeta zvaničnom sajtu tivat.travel, te je za potrebe digitalnog marketinga u sopstvenoj produkciji odrađeno preko 60 kratkih video formata, tri promotivna destinacijska videa i osvježena foto arhiva.
Tokom godine modernizovan je vizuelni identitet organizacije, kojim je zadržan kontinuitet brenda, ali u savremenijem i čistijem obliku.
Na konferenciji su predstavljeni i rezultati ankete sprovedene među turistima, koji potvrđuju visok stepen zadovoljstva boravkom u Tivtu.
Naime, čak 96,5% ispitanika izjavilo je da bi preporučilo Tivat kao destinaciju svojim prijateljima i porodici, dok 83,9% planira ponovo da posjeti grad. Gosti najviše cijene uređenost grada, gostoljubivost lokalnog stanovništva i očuvanost prirodnog ambijenta, a kao glavne razloge dolaska navode želju za odmorom i opuštanjem, nova iskustva i doživljaje, te uživanje u prirodnim ljepotama. Najposjećenije lokacije tokom boravka su gradska riva Pine, Porto Montenegro i Luštica Bay, dok većina posjetilaca dolazi iz Srbije, Crne Gore, Rusije, Bosne i Hercegovine, Turske i Velike Britanije.
Direktorica Turističke organizacije Tivat, Nina Lakičević istakla je da ovi rezultati potvrđuju da se Tivat razvija planski, odgovorno i u skladu sa savremenim trendovima u turizmu.
„Ponosni smo na povjerenje koje nam turisti ukazuju iz godine u godinu. Visok nivo zadovoljstva gostiju, rast prihoda i uspješna realizacija projekata pokazuju da se naš grad prepoznaje kao destinacija kvalitetnih iskustava, autentične ponude i toplog domaćinstva. Trenutno, kroz sastanke sa privrednim subjektima, zajednički radimo na proipremi novogodišnjeg programa, sa ciljem da godinu završimo na najbolji mogući način- uz dobru energiju, zajedništvo i sadržaje koji će obogatiti našu ponudu. Nastavićemo da unapređujemo naš grad – grad koji živi turizam tokom cijele godine i koji svakim danom postaje sve bolja destinacija za posjetu, ali i za život “, kazala je Lakičević.
Predsjednik Opštine Tivat Željko Komnenović istakao je kako je napravljen pomak u svim segmentima rada Turističke organizacije.
“Tivat se pozicionirao kao ozbiljna turistička destinacija koja je uspjela da organizuje veoma značajna regionalna dešavanja. Počeli smo sa Festivalom vjetra, a završili sa regatom Ocean Race. Ono što raduje jeste to da brojni turisti imaju želju da opet borave u Tivtu i da mu se vraćaju“.
Komnenović je pohvalio nov pristup marketingu i promociji, koja se preselila u digitalni prostor.
On je govorio i o značaju Aerodroma Tivat, na kojem je dnevni broj putnika dostizao cifru od 12.000, posebno u segmentu njegove modernizacije. Takođe, izrazio je očekivanje da radovi na bulevaru Jaz – Tivat budu okončani do početka naredne ljetnje sezone.
Join the discussion