Nacionalna turistička organizacija Crne Gore, u saradnji sa Ministarstvom održivog razvoja i turizma lokalnim turističkim organizacijama i turističkom privredom, predstavlja crnogorsku turističku ponudu na 40. Svjetskoj berzi putovanja „WTM 2019” (World Travel Market) koja se održava, od 4. do 6. novembra u Londonu.
Delegaciju Crne Gore predvode ministar održivog razvoja i turizma Pavle Radulović, državni sekretar za turizam Damir Davidović i direktorica Nacionalne turističke organizacije Crne Gore Željka Radak Kukavičić. Štand Nacionalne turističke organizacije Crne Gore posjetio je i ambasador Crne Gore u Londonu Borislav Banović.
Štand Nacionalne turističke organizacije Crne Gore posjetio je i ambasador Crne Gore u Londonu Borislav Banović.
Nacionalna turistička organizacija Crne Gore, u cilju promocije destinacije i uspostavljanja novih poslovnih veza sa kvalitetnim turističkim novinarima na ovom tržištu, organizovala je učešće delegacije Crne Gore na prestižnom događaju „The BGTW Annual Gala Awards Dinner” koji se tradicionalno održava veče uoči početka WTM-a.
Riječ je o događaju koji organizuje “The British Guild of Travel Writers”, vodeće britansko udruženje profesionalaca iz oblasti medija koji se bave turizmom i putovanjima, koji okuplja više od 300 članova udruženja, ambasadore, ministre, izvršne direktore turističkih kompanija, PR kuće, urednike, novinare i blogere koji se bave ovom oblašću.
Prvog dana turističke berze, ministar Radulović sastao se sa izvršnim direktorom turoperatora i aviokompanije Jet2.com i Jet2holidays Stivom Hepijem.
Na sastanku su razmatrane mogućnosti za saradnju, s obzirom na to da ovaj turoperator koji već u svojim katalozima ima Crnu Goru i tokom prethodne dvije godine je goste dovodio preko aerodroma u Dubrovniku, planira za sezonu 2020. uvođenje 4 leta nedjeljno ka Tivtu, od čega dva iz Londona i dva iz Mančestera, u periodu od maja do oktobra.
Jet2.com je redovna avio-kompanija, treća po veličini na ovom tržištu, dok je Jet2.holidays drugi po veličini turoperator u Velikoj Britaniji.
Tokom sajma u Londonu, Nacionalna turistička organizacija Crne Gore i najveći britanski turoperator TUI UK potpisali su ugovor o saradnji na planu zajedničke marketinške kampanje na tržištima Velike Britanije, Njemačke, Austrije i Poljske, s fokusom na britansko tržište.
Crna Gora je povezana sa tržištem Velike Britanije letovima nacionalnog avioprevoznika Montenegro Airlines-a na relaciji London-Tivat tokom turističke sezone, letovima niskobudžetnih kompanija Ryanair na relaciji London-Podgorica tokom cijele godine i Easy Jet-a iz Londona i Mančestera ka Tivtu u periodu od aprila do oktobra. Takođe, u periodu od maja do oktobra TUI UK realizuje letove iz Londona i Mančestra ka Podgorici, odnosno od jula do oktobra iz Birmingema.
Preko 50 britanskih turoperatora u svojoj ponudi ima Crnu Goru, među kojima se, kao značajniji, izdvajaju TUI UK, Jet 2 Holidays, Balkan Holidays, Saga, Exodus, Kuoni i drugi.
Tržište Velike Britanije spada u red tržišta prvog prioriteta za Crnu Goru i po broju turista koju su posjetili našu zemlju je među najzastupljenijim kada su u pitanju evropske zemlje Bilježi se pozitivan trend interesovanja i u 2018. godini, kada je u Crnoj Gori boravilo preko 62 hiljada turista iz Velike Britanije, koji su ostvarili preko 324 hiljada noċenja, čime se nastavio konstantan rast dolazaka (+47%) i noćenja (+53%) sa ovog tržišta.
Trend rasta primjetan je i ove godine. Od početka godine do kraja jula u Crnoj Gori je boravilo preko 39 hiljada turista iz Velike Britanije koji su ostvarili preko 198 hiljada noćenja. U odnosu na isti period prethodne godine broj turista je veći za oko 26%, a broj noćenja za oko 30%.
Evidentno je povećanje broja turista iz Velike Britanije iz godine u godinu, a shodno boljoj avio povezanosti i većem broju turoperatora očekuje se nastavak pozitivnog trenda i u 2020.
Foto: Annie Bukalo
Svjetska turistička berza u Londonu je jedan od vodećih globalnih događaja za svjetsku turističku industriju, gdje svoju ponudu predstavljaju svi sektori turizma, uključujući turističke organizacije, avio kompanije, hotele i hotelska preduzeća, turističke agencije i turoperatore, PR kuće itd. Ova najznačajnija svjetska turistička berza okuplja oko 5.000 izlagača iz preko 180 zemalja svijeta, preko 50.000 profesionalaca iz oblasti turizma i oko 3000 predstavnika medija.
Na štandu Crne Gore svoju ponudu predstavljaju lokalne turističke organizacije Budve, Kotora, Bara, Tivta, Ulcinja i Podgorice, Montenegro Airlines, Aerodromi Crne Gore, JP Morsko dobro, hotelske kompanije HG Budvanska Rivijera, Montenegro Stars Hotel Group, Beppler and Jacobson Montenegro, hoteli Hilton Podgorica, Eleven Petrovac, Lazure Marina & Hotel, Regent Porto Montenegro, Huma Kotor Bay, Falkensteiner Montenegro, Institut Dr Simo Milošević Igalo i turističke agencije Montenegro Tourist Service, Montenegro Adventures, Adria DMC i Explorer.
Naslovna fotografija: J̰ṵl̰ḭa̰ ̰H̰olyniuk
Join the discussion