Godišnja Generalna skupština jednog od najvećih međunarodnih udruženja turističkih agencija Lufthansa City Center (LCC), otvorena je sinoć u hotelu Splendid u Budvi i trajaće do 9. novembra.
Programom konferencije obuhvaćene su najpopularnijie teme koje se tiču digitalizacije i distribucije usluga iz oblasti turizma na međunarodnom tržištu, a poseban akcent na otvaranju stavljen je na održivost turizma.
Prilkom otvaranja konferencije, državni sekretar u Ministarstvu održivog razvoja i turizma, Damir Davidović ukazao je na značaj komunalne uređenosti i razvoj turizma u skladu sa principima održivosti.
“Svjedoci smo da turizam u Crnoj Gori bilježi kontinuirani rast. Odlične rezultate bilježimo na planu smanjenja sezonalnosti i proširenja turističke sezone, o čemu govori podatak da je turistički promet ostvaren tokom prvih pet mjeseci ove godine udvostručen, u poređenju sa istim periodom 2016. Međutim, sezonalnost je još uvijek izražena i upravo strateški dokumenti to ozbiljno uzimaju u razmatranje. U pravcu prevazilaženja tih izazova realizuje se niz projekata i značajna ulaganja u komunalnu infrastrukturu. To nam daje razloge za optimizam, da ćemo u narednom periodu implementacijom postojećih i planiranih projekata obezbijediti mnogo veći stepen održivosti” – istakao je Davidović.
“Danas smo imali jedno veoma impresivno otvaranje. Održivi turizam, privlačenje mlađih generacija i tehnološki izazovi. Ključno rješenje je jedna platforma koja kombinuje sve ponude u jednom kanalu. Naravno, plasiraćemo naše mogućnosti gdje god je to neophodno – bilo da se radi o Instagramu ili Fejsbuku ili pak o konvencionalnim metodama”- istakao je direktor LCC International Uve Miler.
Na otvaranju je govorila i Martina Grunigres, novoizabrana direktorica LCC udruženja, koja je ukazala na činjenicu da je masovni turizam jedna od pojava sa kojom se suočavaju sve razvijenije države, a koja, ukoliko se ne prevaziđe može negativno uticati na održivost turističke branše.
“Naravno, ima smisla okrenuti se elitnom turizmu, odnosno visokoplatežnim turistima i smatram da je Crna Gora na dobrom putu kada je ovo pitanje posrijedi”- dodala je ona.
LCC je najveće svjetsko nezavisno franšizno udruženje koje okuplja blizu 570 turističkih agencija iz 92 zemlje svijeta i ostvaruje ukupan godišnji promet od oko 5,2 milijardi eura. Događaj u Crnoj Gori okupio je oko 400 predstavnika turističke privrede iz preko 90 zemalja (među kojima TUI, DER Touristik Deutschland, i dr).
Imajuću u vidu da većina agencija učesnica su lideri u segmentu turizma, te da je ovaj trodnevni događaj idealna prilika za upoznavanje sa ponudom i promociju Crne Gore kao atraktivne turističke destinacije, podršku organizaciji događaja pružila je Nacionalna turistička organizacija Crne Gore.
Join the discussion