Prema podacima Monstata, od 1. januara do 31. avgusta ove godine, Podgoricu je posjetilo 118.068 turista, što je sedam odsto više u odnosu na isti period prošle godine. Ostvareno je 198.944 noćenja, što je deset procenata više nego lani kazali su za Pobjedu iz Turističke organizacije Podgorice (TOP).
Tokom juna, jula i avgusta, ističu iz Turističke organizacije, u glavnom gradu je boravilo 61.028 turista, što je deset odsto više nego lani, a ostvareno je 101.600 noćenja, odnosno osam procenata više u odnosu na uporedni period.
Prema podacima Monstata, u junu je Podgoricu posjetilo 8.653 turista, što je 8,83 odsto više dolazaka u odnosu na isti period prošle godine, a ostvareno je 31.273 noćenja, tj. 17,37 procenata više noćenja nego lani. U julu, glavni grad je posjetilo 20.664 turista (8,26 odsto više), ostvareno je 31.798 noćenja (1,96 procenata više u odnosu na uporedni period).
Tokom avgusta glavni grad je posjetilo 21.711 turista, ili 13 odsto više nego lani, uz ostavrenih 38.559 noćenja, odnosno šest odsto više navode iz TOP-a, uz napomenu da je prošla godina bila rekodrdna. Ostvareni turistički progres u glavnom gradu, poručuju iz Turističke organizacije, rezultat je niza faktora razvoja, među kojima i razvoj turističkog proizvoda Podgorice.
Svi segmenti u lancu vrijednosti i ponude u glavnom gradu sve više imaju sinergetski karakter, a teži se i oblikovanju novih sadržaja turističke ponude, shodno zahtjevima turista, njihovim ukusima i trendovima turističkog tržišta kažu iz TOP-a.
Kada je u pitanju turistička ponuda Podgorice i lokaliteti koji privlače najveću pažnju turista, iz Turističke organizacije kažu da se u tom smislu izdvaja NP Skadarsko jezero, sa mogućnostima za brojne aktivnosti, poput pješačenja, posmatranja ptica, krstarenja jezerom…
Turistički posebno atraktivna mjesta su najveći vinograd u Evropi “Plantaže”, vinski podrum “Šipčanik, kao i arheološki lokaliteti Medun i Duklja. Pored interesovanja za eko i vinski turizam, postoji veliko interesovanje za kulturni i vjerski turizam, a posebnu pažnju turista privlače lokaliteti u zaleđu grada, te forme aktivnog odmora, poput prve panoramske rute “Krug oko Korita” sa Bukumirskim i Rikavačkim jezerom i pješačko-planinarske staze “Gorica Malo brdo Duklja”.
Turisti takođe žele da osjete i duh grada, posjećuju ulice u centru grada, Staru varoš, most na Sastavcima, Dvorac Petrovića i muzeje i galerije grada ističu iz Turističke organizacije.
U TOP-e izdvajaju Podgoričko kulturno ljeto, koje programski sadrži segmente iz svih oblasti umjetnosti, zatim manifestaciju ,,Ajmo na Moraču. Radi dodatne promocije i afirmacije podgoričkih rijeka, ali i njihovih potencijala za razvoj selektivnih oblika turizma i brojnih sportova, dodaju oni, ovog ljeta je organizovana i Regionalna kajak regata.
“Kada govorimo o novim manifestacijama, možemo izdvojiti Podgorički praznični i proljećni pazar, manifestaciju koja umnogome doprinosi unapređenju turističke ponude, te dodatnoj promociji glavnog grada i države”, poručuju iz TOP-a, uz napomenu da ovakve manifestacije čine turističku ponudu bogatijom, a turistički proizvod konkurentnijim i sigurno će postati tradicionalan način obilježavanja praznika u Podgorici.
Pobjeda
Join the discussion