Svjetski dan turizma, koji se svake godine obilježava 27. septembra na globalnom nivou, unaprijeđuje svijest o socijalnoj, kulturnoj, političkoj i ekonomskoj vrijednosti turizma i doprinosi turističkom sektoru u postizanju ciljeva održivog razvoja. Svjetski dan turizma se ove godine obilježava 40. put za redom, podsjećaju iz Turističke orgnizacije Tivat.
Foto: Vedran Ilić
“Svjetska turistička organizacija (UNWTO) je 2020. proglasila godinom turizma i ruralnog razvoja. Stoga je ova godina prava prilika za promociju potencijala turizma i stvaranje novih radnih mjesta i mogućnosti. Takođe treba naglasiti da sektor turizma može igrati jedinstvenu ulogu u očuvanju i promociji prirodnog i kulturnog nasljeđa i suzbijanju urbanih migracija” – smatraju iz ove institucije.
„Turizam i ruralni razvoj” važniji je nego ikad dok se globalni turistički sektor suočava sa pandemijom izazvanom virusom COVID-19. Turizam u ruralnim područjima nudi velike mogućnosti za oporavak, pa je ključno pružanje podrške ruralnim zajednicama suočenim sa ekonomskim i socijalnim uticajima pandemije, navodi se u saopštenju.
Turistička organizacija Tivat će, kao i svake godine, obilježiti Svjetski dan turizma, te će u utorak, 29. septembra, u čast pomenutog dana, a shodno temi, organizovati posjetu ruralnom području Gornja Lastva. Planiran je obilazak lokalnih seoskih domaćinstava i šetnja predivnim krajem, ukoliko dozvole meteorološki uslovi.
“Ovim putem pozivamo sve zainteresovane da nam se pridruže u 10h ispred crkve Sv. Marije u Gornjoj Lastvi i da osjete duh starih vremena i uživaju u ljepoti ruralnih predjela. Takođe, pozivamo sugrađane i posjetioce našeg grada da obiđu štandove sa domaćim proizvodima lokalnih proizvođača, koji će 2. i 3. oktobra (petak i subota), biti postavljeni, istim povodom, na Trgu magnolija i Trgu od kulture, a u organizaciji Sekretarijata za turizam i preduzetništvo Opštine Tivat” – ističu iz TO Tivat.
Za sam dizajn štandova pobrinuo se “Brand New Tivat”. Štandove, koje je dizajnirao “Brand New Tivat”, lokalni proizvođači će koristiti besplatno i tako plasirati i promovisati svoje proizvode.
“Planirano je da se promocija lokalnih poljoprivrednih proizvoda, na ovaj način, održava u kontinuitetu jednom ili dva puta sedmično, u zavisnosti od interesovanja poljoprivrednih proizvođača” – zaključuje se u saopštenju TO Tivat.
Naslovna fotografija: Vedran Ilić
Join the discussion