Turistička organizacije opštine Tivat predstavila je rezultate ovogodišnje turističke sezone i rezultate ankete turista 2022. Medijima su se ispred TO Tivat obratili predsjednik Opštine Tivat, ujedno i predsjednik Skupštine TO Tivat, Željko Komnenović i direktorica TO Tivat Danica Banjević, kao i konsultant Ninamedia agencije prof. dr Miloš Bešić.
Predsjednik Komnenović se osvrnuo na rezultate turističke sezone iz ugla lokalnih preduzeća i upoznao prisutne sa problemima sa kojima su se suočavali tokom ovogodišnje turističke sezone.On je kazao da je poseban akcenat bio na održavanju čistoće i urednosti javnih površina i kupališta, što je zapaženo i pozitivno ocijenjeno u anketama.
„Uprkos brojnim problemima sezona je u Tivtu bila uspješna. Raduje me što je Tivat otvoren za nova turistička tržišta. Najveći problem je pad saobraćaja na aerodromu Tivat i to za tridesetčetiri odsto u odnosu na 2019 godinu, dok autobuski saobraćaj bilježi pad od 23 odsto. Pad aviosaobraćaja nije slučaj samo kod nas, već i u svijetu zbog pandemije i geopolitičke situacije”, rekao je Komnenović. On je istakao i da je posljednjih godina primijećena tendencija kraćeg zadržavanja turista na jednom mjestu. „Turisti su dinamični, kreću se i žele da vide više. Ti trendovi jasno ukazuju da je dalje planiranje razvoja turizma potrebno bazirati na nivou Boke i razmatrati osnivanje regionalne turističke organizacije u budućnosti”.
Direktorica TO Tivat upoznala je prisutne sa sprovedenim aktivnostima Turističke organizacije Tivat za vrijeme proteklih devet mjeseci i najavila aktivnosti u narednom periodu. Predstavljeni su statistički i finansijski rezultati koji se tiču izvještajnog perioda.
„Na osnovu podataka Uprave za statistiku za osam mjeseci 2022.godine u Tivtu je ostvareno 105,478 dolazaka turista (24% više u odnosu na uporedni period 2021.godine.) i 891,770 noćenja (18% više u odnosu na uporedni period 2021.g.). U poređenju sa 2021. godinom ostvareno je 12% manje dolazaka, dok je broj noćenja na istom nivou. Kada je riječ o strukturi turista koji su u proteklom periodu boravili u Tivtu, najveće učešće u ukupno ostvarenim noćenjima stranih turista imaju turisti sa tržišta Srbije, Rusije, Ujedinjenog Kraljevstva, Bosne i Hercegovine, Ukrajine, Njemačke, Turske, a zatim slijede SAD, Hrvatska i Francuska”, kazala je Banjević.
Prema finansijskim pokazateljima tokom devet mjeseci godine ostvareno je ukupno 541,933eur namjenskih prihoda (boravišna i turistička taksa, članski doprinos) 1% više nego 2021.godine, a 10% manje u odnosu na isti period 2019.godine. Prihodovano je 397,225 eura boravišne takse odnosno 18% više u odnosu na 2021.godinu, a 6% manje u odnosu na 2019.godinu, zatim 137,705 eura turističke takse (7% manje u odnosu na 2021.godinu, a 14% više u odnosu na 2019.godinu.) i 7,002 eura članskog doprinosa što je manje za 86% u odnosu na 2021.godinu. odnosno 87% u odnosu na 2019.godinu.
Nakon prezentacije Izvještaja, uslijedio je prikaz Ankete turista, koju je prezentovao profesor Miloš Bešić. Shodno rezultatima Ankete, koja je rađena na crnogorskom, engleskom, njemačkom i ruskom jeziku, Tivat je prepoznat kao destinacija u kojoj su primarni motivi dolaska turista odmor i opuštanje i zabava, a većina turista koji posjete Tivat dominantno borave u privatnom smještaju. Po geografskom kriterijumu, najveći broj turista je iz zemalja regiona, zatim slijede gosti iz Istočne Evrope, a tek onda iz Zapadne Evrope. Većina turista je već boravilo u Crnoj Gori. Najveći broj turista dolazi automobilom, rezerviše smještaj manje od 15 dana prije dolaska, a glavni izvori informisanja o Tivtu kao turističkoj destinaciji su Internet, Facebook, Tripadvisor, blogovi, i tradicionalni mediji: TV, film, video, radio.
„Turisti su ove godine boravili u Tivtu u prosjeku od 5 do 10 noćenja, „plivanje i kupanje” su bile glavne aktivnosti tokom njihovog boravka, a zatim slijede odlasci u restorane, kupovina, posjete lokalnim manifestacijama i razgledanje okoline i znamenitosti. Istraživanje je pokazalo da gotovo svi turisti posjete Pine, Porto Montenegro i Lušticu Bay, a nemali broj posjeti i ostrva, Gradski park i Plave horizonte. Anketirani turisti su posebno zadovoljni smještajem, kvalitetom usluge i ljubaznošću osoblja u smještaju, a takođe im se dopada priroda.
Visoko ocjenjuju ličnu sigurnost, a najniže ocjene se mjere kada je riječ o organizaciji saobraćaja i opremljenosti puteva”, kazao je Bešić.
Profesor Bešić je istakao da je ukupna ocjena kojom bismo mogli izraziti zadovoljstvo turista na nivou 63%. Komparativno, najbolje se ocjenjuju smještaj, priroda, gostoljubivost i ljubaznost. Najzadovoljniji su gosti iz Crne Gore, najmanje zadovoljni su gosti iz Istočne Evrope. Zadovoljstvo gostiju je u avgustu na najvišem nivou, u julu na najnižem, a gosti hotela su nešto zadovoljniji od gostiju iz privatnog smještaja.
Kada je riječ o starosnoj dobi gosti stariji od 55 godina su značajno manje zadovoljni od mlađih gostiju, a sa stanovišta kupovne moći oni koji su najviše i najniže kupovne moći zadovoljniji su od onih koji su „u sredini”.
Prema rezultatima istraživanja zaključujemo da bi preko 70% turista preporučilo Tivat kao turističku destinaciju rodbini i prijateljima, a veliki broj turista koji su posjetili Tivat ove godine planira da dođe ponovo (40% sigurno, i 38% moguće).
Join the discussion