Tokom odmora turista iz Njemačke u prosjeku dnevno troši oko 100 eura. Najčešće praktikuje putovanja od sedam dana. Ovaj podatak je saopštio predsjednik udruženja “Busconncept.de” Wolfram Goslich koji je za predstavnike turističke privrede održao edukativnu radionicu “Kako pripremiti ponudu za njemačkog turoperatora”.
Vratiti turiste sa njemačkog govornog područja u Crnu Goru cilj je svih segmenata domaće turističke privrede – hotela, turističkih agencija, prevoznika… Njemačko tržište jeste ogroman potencijal jer od 80 miliona stanovnika, tokom godine oko 60 miliona putuje.
“Vremena su se promijenila. Ranije smo išli na godišnji odmor koji je trajao četri –pet sedmica. Posljednjih godina praktikuje se na godišnjem nivou više putovanja sa manjim brojem dana. To je turistički trend današnjice. Da bi privukli turiste nabolje je da ponudite potpun paket. Na tržište izlazite sa tri –četri kompletirana programa u kojima su uključeni prateći sadržaji destinacije – gastronomija, aktivni odmor, kulturne znamenitosti… Prije neko što se kreira turistički proizvod potrebno je fokusirati ciljne grupe i izbjegavati komplikovane procedure”, kazao je predsjednik udruženja “Busconncept.de” koje broji preko 1500 turoperatora.
Programe, odnosno ponudu, najbolje je predstaviti fotografijama uz prateće kraće tekstove.
“Crna Gora treba da potencira pejzaže”, kazao je Goslich.
Ističe da ljudi koji dolaze preko turoperatora žele aktivni odmor.
“Nijemci vole da budu na suncu, da dobro pojedu, da bude lijepa atmosfera, a istovremeno da sve funkcioniše kako treba”, kazao je Goslich.
On je iznio podatak koji je malo ko od prisutnih znao.
“Njemci vole odvojene krevete”, istakao je on.
Direktor TO Bar Emil Kukalj istakao je da je važnije od statistika o broju turista i procenata, da turisti na najbolji način dožive destinaciju, važno je koliko su zadovoljni, spremni da preporuče destinaciju i svakako vrate se.
“Za navedeno neophodna je strategija razvoja turizma”, kazao je on.
Jedro.me
Fotografije: Sergej Zabijako
Join the discussion