Ministarstvo održivog razvoja i turizma i Nacionalna turistička organizacija Crne Gore u saradnji sa Ambasadom Crne Gore u Srbiji, lokalnim turističkim organizacijama, strateškim partnerima i turističkom privredom predstavljaju turističku ponudu Crne Gore na 41. Međunarodnom sajmu turizma „IFT 2019“ koji se održava od 21. do 24. februara u Beogradu.
Nacionalna turistička organizacija Crne Gore i lokalne turističke organizacije osmislile su raznovrstan kulturno-zabavni program kao i nagradne igre za posjetioce sajma, a crnogorski hotelijeri pripremili su posebne popuste.
Prvog dana sajma direktorica NTO CG Željka Radak Kukavičić sastala se sa direktorom Agencije za promociju turizma Republike Sjeverne Makedonije Ljupčom Janevskim. Na sastanku je bilo riječi o inicjativi za zajedničko predstavljanje turističke ponude dviju zemalja na sajmu „ITB Asia“. Istog dana upriličeno je potpisivanje Sporazuma o saradnji DOO „Skijališta Crne Gore“ i „Skijališta Srbije“ kao i „Skijališta Jahorine“.
Takođe, na marginama sajma turizma, delegacija Ministarstva održivog razvoja i turizma, koju je predvodio ministar Pavle Radulović, sastala se sa ministrom zaštite životne sredine Republike Srbije Goranom Trivanom. Tokom sastanka, preovladavale su teme bilateralne saradnje koja je ocijenjena izuzetnom. Na istom sastanku, iskazana je želja da se realizuju zajednički projekti u interesu obiju zemalja u oblasti ekologije. Takođe, jednu od tema sastanka predstavljala su iskustva u pregovorima Crne Gore vezano za Poglavlje 27. te je delegacija i ovog puta ponudila svaku vrstu pomoći u procesu pregovaranja o pristupanju EU, iz perspektive Poglavlja 27. Takođe, dogovoreno je da delegacija Srbije posjeti Crnu Goru radi detaljnije razrade budućih zajedničkih projekata.
Fotografija: Ministarstvo zaštite životne sredine Srbije
Državni sekretar u Ministarstvu održivog razvoja i turizma Damir Davidović i predsjednik Opštine Budva Marko Carević predstavili su novitete u turističkoj ponudi Crne Gore građanima Srbije u okviru emisije „Žikina Šarenica” na TV „Pink“. Tom prilikom, za gledaoce kraj malih ekrana nastupile su mažoretke iz Herceg Novog i muzička zvijezda Knez, a gastronomsku ponudu predstavili su crnogorski kuvari koji su pripremali tradicionalna crnogorska jela.
Tradicionalno, prvog dana sajma, Nacionalna turistička organizacija Crne Gore upriličila je svečani prijem za brojne partnere, predstavnike Vlade Republike Srbije, turoperatore, javne ličnosti i medije. Zvanice su bile u prilici da degustiraju paštrovačke specijalitete koje su pripremili hotel „Falkensteiner Montenegro“ kao i specijalitete sjevera.
Drugog dana sajma, u cilju afirmacije manifestacija koje privlače sve veći broj turista, gradonačelnik Prijestonice Cetinje Aleksandar Kašćelan potpisao je ugovor sa predstavnicima Beogradske kulturne mreže povodom organizacije manifestacije „Beer fest“ tokom ljetnje sezone na Cetinju.
Istog dana, na RTS-u direktorica NTO CG Željka Radak Kukavičić i direktor TO Bar Emil Kukalj gostovali su u okviru jutarnjeg programa, kada su se predstavili i crnogorski izvođači iz Bara – KUD „Jedinstvo“, „Duo Classico“ kao i NVO „Žene Bara“.
Trećeg dana sajma, NTO CG i TO Budva na crnogorskom štandu organizovaće koktel za medije, a prisustvo su najavili predstavnici brojnih elektronskih i štampanih medija : „RTS“ „Studio B“, „Pink“ TV, Prva srpska televizija, „Večernje Novosti“, „Politika“, „Ekspres“, „Danas“, „Alo“, „Tanjug“, „Top Media“, „Balkan Media“, „Putovanja za dvoje“, „Turistički svet“, „City Magazin“, i dr.
Klaster „Probaj domaće“ iz Podgorice i ove godine učestvuje na Međunarodnom sajmu vina „BEOWINE“ koji se održava istovremeno sa sajmom turizma „IFT 2019“. Oni će predstaviti dio ponude svojih članova, a posjetu Beogradu iskoristiće i za organizovanje gastro večeri u saradnji sa TO Danilovgrad.
Crna Gora je godinama nezaobilazna destinacija za goste iz Srbije. Prethodne godine Crnu Goru je posjetilo preko 403 hiljade turista iz Srbije koji su ostvarili preko tri miliona noćenja. Gosti iz Srbije u ukupnom turističkom prometu učestvuju sa 19,78 odsto u dolascima i 24,59 odsto u ostvarenim noćenjima. Nastavak pozitivnih trendova očekuje se i ove godine imajući u vidu raznovrsnost ponude, pristupačne cijene ali i najave sa ovog tržišta. Nacionalna avio-kompanija „Montenegro Airlines“ leti i do četiri puta dnevno do kraja maja na relaciji Beograd –Podgorica i Beograd-Tivat, a tokom ljetnje sezone planirano je i do sedam rotacija dnevno.
Gužva ispred štanda TO Bar, foto: Bar na dlanu
Na štandu Nacionalne turističke organizacije svoju ponudu predstavljaju lokalne turističke organizacije Ulcinja, Bara, Herceg Novog, Kotora, Tivta, Podgorice, Cetinja, Danilovgrada, Bijelog Polja, Andrijevice, Berana, Pljevalja, Plava, Rožaja i Nikšića; strateški partneri JP „Morsko dobro“, HG „Montenegro Stars“ i agencija „Montenegro Tourist Service“. Na štandu svoju ponudu predstavljaju i nacionalni avio-prevoznik „Montenegro Airlines“ i hoteli „Maestral“, „Falkensteiner Montenegro“ i „Huma“ iz Kotora. U pomenutoj sali posebne izložbene prostore imaju Turistička organizacija Budve i HG „Budvanska Rivijera“.
Join the discussion