Bar će uskoro, po prvi put, dobiti Strategiju razvoja turizma koja bi trebalo da definiše viziju razvoja ove važne privredne grane u gradu pod Rumijom i učini njegovu turističku ponudu prepoznatljivom i konkurentnom.
Foto: Woopie Woop
U pitanju je veoma važan dokument čiju su izradu pokrenuli Opština i lokalna turistička organizacija, a na tenderu je odabran ponuđač sa dugogodišnjim iskustvom – Institut za turizam iz Zagreba.
Sudeći po velikom interesovanju na jučerašnjoj prezentaciji ovog projekta u hotelu “Princess”, očekivanja turističke privrede Bara od ovog dokumenta su velika.
Prezentaciju je otvorio predsjednik Opštine Bar, Dušan Raičević koji je pozdravio veliko interesovanje za Strategiju koja će, kako je istakao, identifikovati izazove pred kojima se nalazi Opština Bar, ponuditi aktivnosti i smjernice strateškog razvoja turizma, sa ciljem unapređenja konkurentnosti destinacije, kvaliteta turističkog proizvoda i doživljaja gostiju u destinaciji, te sistemu upravljanja turizmom Opštine Bar.
“Bar u prethodnom periodu nije bio prepoznat kao turistički grad. Međutim, posljednjih petnaest godina situacija se drastično promijenila. Prirodni resursi, povoljna klima i bogato kulturno naslijeđe doprinose da moderan Bar postane destinacija koja ima šta da pruži” – kazao je Raičević i pozvao prisutne da se uključe u radionice koje će biti organizovane tokom perioda izrade Strategije. Na taj način, svi zainteresovani će moći da se uključe u izradu dokumenta koji će uticati na mnoge aspekte života u Baru.
Foto: Danilo Dado Pavlović
Strategija bi trebalo da bude završena za osam mjeseci, kazao je direktor TO Bar Emil Kukalj koji je istakao značaj same metodologije u izradi Strategije – obuhvatiće analizu, preporuke i zaključke kako riješiti određene izazove.
“Obuhvatiće, dakle i razvoj konkurentnosti, smjernice za marketing i menadžment, odnosno upravljanje destinacijom, smjernice za digitalni marketing, organizacionu strukturu Turističke organizacije Bara, kao i planove za razvoj infrastrukture i implementacije strategije. Formirana je i specijalna Komisija koja će pratiti realizaciju ovog velikog posla” – kazao je Kukalj.
Poseban turistički ugao dao je direktor Instituta za turizam Zagreb Damir Krešić.
Institut je osnovan 1959. i kako je rekao ponosni su na bogatu istoriju i učešće u razvoju turizma Jugoslavije. Interesantno, jedan od prvih projekata koji su radili je uključivao upravo Bar, odnosno, riječ je o “Planu razvoja Južnog Jadrana” koji je tada definisao područje od Splita do Ulcinja. Krešića je takođe prijatno iznenadilo veliko interesovanje Barana za ovaj dokument čija će implementacija, kako je naveo, pozitivno uticati na razvoj grada.
“Turizam nema samo efekte na ekonomiju, već i ekologiju, kulturu i brojne druge sfere društva. Zato, uz ekonomiste, zapošljavamo i eksperte drugih struka kako bi sagledali ovu problematiku iz svih uglova” – kazao je Krešić.
O tome je govorio i Ivo Kunts, rukovodilac projekta zvaničnog naziva “Usluge izrade strategije razvoja turizma Opštine Bar za period 2021-2026 “. Kunts je istakao značaj obilaska terena za ovu fazu rada, ali i usklađenost strategije sa prostornim planom Opštine i drugim važnim dokumentima, uključujući i one koji brinu o zaštićenim područjima. U pitanju je ne samo vizija turizma Opštine, već i koncepcija, naglasio je Kunts.
“Želimo interakciju sa vama. Mi ćemo ponuditi naše viđenje, a što više inputa dobijemo to će strategija biti bolja. Strategiju radimo zbog vas. Nije najbolja ona strategija koja je teoretski najbolja, već ona u kojoj ćete se svi prepoznati. U pitanju je ne samo vizija turizma Opštine, već i koncepcija. Vizija je osnova za tržišno pozicioniranje. Konkurencija je velika i teško je biti drugačiji i odgovoriti na pitanje što će vas činiti prepoznatljivim” – kazao je on.
Foto: Danilo Dado Pavlović
Rukovodilac projekta je naglasio i značaj saradnje javnog i privatnog sektora.
“Turistička destinacija je uspješna samo ukoliko pomenuti sektori dobro prate jedan drugog. Strategija treba zadovoljiti oba sektora, ali i žitelje opštine. Želimo da se Strategija pozitivno odražava i na vaš porodični budžet”- rekao je Kunts naglašavajući da je za dalji razvoj aktivnog turizma potrebno imati konkretnu ponudu poput najama bicikala, jedrilica, paraglajding instruktore itd.
Prisutni su, nakon izlaganja, postavljali pitanja i pohvalili samu ideju izrade Strategije, izrazivši zadovoljstvo što je tako važan dokument povjeren relevantnoj instituciji sa dugogodišnjim iskustvom.
Naslovna fotografija: Vladana Vojinović
Join the discussion